اگر به هر دلیلی، نیاز شد تا مطالب صفحه نمایش اسمارت فون اندرویدی خود را کمی بزرگ‌تر کنید، گوگل یک راه بسیار ساده پیش پای شما گذاشته است.

دقت کنید که منظور ما، بزرگ‌تر کردن صفحه مرورگر شما و یا عکس‌های موجود در گالری شما نیست، منظور ما هر چیزی است که در هر زمانی در صفحه نمایش شما وجود دارد، مثلا در Play Store، در برنامه YouTube، هنگام پخش ویدئو، بازی کردن، یا حتی قفل صفحه نمایش!

چیزی که شما برای این عمل بدان نیاز دارید، Magnification Gesture است! این گزینه را می‌توانید از طریق منوی Setting و سپس Accessibility بیابید. این ویژگی به صورت پیش‌فرض غیر فعالی است و طبیعتا برای استفاده از آن باید ابتدا آن را فعال سازید.

How-to-magnify-the-screen-of-your-Android-phone

هنگامی که به منوی فوق رفتید، Magnification Gesture را پیدا کرده و آن را فعال کنید.

How-to-magnify-the-screen-of-your-Android-phone-(1)بعد از فعال سازی دستور العمل استفاده از این ویژگی به شما نشان داده خواهد شد. با فعال سازی این قابلیت، شما به‌راحتی می‌توانید پس از 3 بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، با نیشگون گرفتن صفحه نمایش تصویر را بزرگ کرده و باحالت معکوس آن را برگردانید. برای غیر فعال ساختن مجدد این ویژگی، بار دیگر 3 بار بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید.

Needless-to-say-this-can-be-turned-on--off-at-any-time.

راه دیگری که برای این عمل در سیستم عامل اندروید پیش‌بینی شده است این است که پس از فعال ساختن این ویژگی با روش قبل، با نگه داشتن انگشت خود روی صفحه نمایش می‌تواند قسمت مورد نظر را بزرگ‌تر مشاهده کرده و با برداشتن دست خود به حالت نرمال بازگردید.

After-the-triple-tap-your-icons-can-end-up-looking-even-bigger-than-that

این قابلیت در هرکجای صفحه نمایش فعال می‌شود به جز 2 قسمت: یکی کیبورد و دیگری قسمت navigation bar!

این ویژگی بر روی اندروید 4.2.2 به بالا عرضه‌شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: